HomePolitikTiada PRN awal, kerajaan sekarang kekal hingga tamat penggal

Tiada PRN awal, kerajaan sekarang kekal hingga tamat penggal

Read Time:1 Minute, 6 Second

Tuaran : Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah tidak akan dibubarkan lebih awal untuk memberi laluan kepada Pilihan Raya Negeri (PRN), sebaliknya kekal sehingga tamat penggal hujung September tahun hadapan.

Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor berkata, ini kerana Kerajaan negeri masih banyak tugasan yang perlu ditunaikan khususnya bagi menyelesainya masalah rakyat di Sabah.

“Ini saya tidak tahu, walaupun sebagai sebuah Kerajaan yang akan membuat keputusan bila kita mengadakan pilihan raya, tetapi tempoh kita sehingga hujung bulan September tahun depan.

“Jadi kita masih lagi banyak tugasan yang perlu ditunaikan dan dilaksanakan oleh Kerajaan khususnya untuk menyelesaikan masalah-masalah yang rakyat sedang hadapi sekarang ini seperti air,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri di Dewan Sri Sulaman di sini hari ini.

Hajiji yang juga Pengerusi Gabungan Rakyat Sabah (GRS) berkata, sebagai Kerajaan yang bertanggungjawab, pihaknya akan melaksanakan dan menyelesaikan masalah yang diwarisi daripada Kerajaan terdahulu.

“Walaupun masalah air ini bukan perkara baru dan ia diwarisi daripada Kerajaan yang lalu, tetapi sebagai Kerajaan bertanggungjawab, kita akan melaksanakannya.

“Kita sudah mempunyai peruntukan RM300 juta untuk melaksanakan beberapa projek yang kita rasa kalau siap nanti akan dapat melancarkan agihan air itu ke Kota Kinabalu dan juga daerah-daerah yang lain.

“InsyaAllah dalam jangka masa tahun ini kita dapat selesaikan pelaksanaan projek untuk air ini,” katanya. – SABAH MEDIA / FOTO JAPEN Sabah

RELATED ARTICLES
Utama

Hajiji terima kunjungan hormat Penasihat Komuniti Puisi Esei Asean Denny JA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya