HomeEkonomiSIWE 2022 Memperkasa Usahawan Wanita Bergerak Maju

SIWE 2022 Memperkasa Usahawan Wanita Bergerak Maju

Read Time:55 Second

KOTA KINABALU: Kira-kira 200 peserta wakil daripada negeri-negeri di Malaysia menyertai Expo Usahawan Wanita Antarabangsa Malaysia Sabah (Sabah International Women Entreprenuer Expo (SIWE 2022) di Sabah International Convention Centre (SICC) dekat sini, hari ini.

SIWE 2022 dirasmikan oleh isteri Ketua Menteri Sabah, Datin Seri Juliah Salag.

Datin Seri Juliah Salag (tengah) bersama jemputan lain melakukan gimik perasmian SIWE 2022. – Foto Ihsan JKM

Expo kali kedua itu dianjurkan oleh Persatuan Industri Kecil Sederhana Usahawan Wanita Bumiputera Sabah (IKSnita Sabah), mempamerkan pelbagai perkhidmatan dan produk dari Sabah, Sarawak, Pulau Pinang, Perlis, Kedah, Johor, Terengganu dan lain-lain.

Expo selama tiga hari itu diadakan bertujuan memperkasa potensi golongan wanita sebagai usahawan bergerak maju ke depan, dalam merancakkan ekonomi keluarga dan negara, selaras dengan hala tuju “Sabah Maju Jaya”.

Juliah yang juga Yang Di-Pertua MUTIARA GRS turut meluangkan masa melawat booth pameran pelbagai produk dan perkhidmatan.

Antara agensi kerajaan yang turut serta dalam expo itu ialah Lembaga Pertubuhan Peladang Sabah, Lembaga Koko Malaysia, Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang, Mintred Sarawak, Lembaga Pertubuhan Peladang Kedah, Kementerian Pertanian dan Industri Makanan (Mafi), Risda, Fama dan lain-lain.

RELATED ARTICLES
Utama

Mayat mangsa lemas kanak-kanak perempuan empat tahun, dijumpai

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular