HomeUtamaKekalkan keharmonian dalam menyambut perayaan - Mustapha

Kekalkan keharmonian dalam menyambut perayaan – Mustapha

Read Time:52 Second

Sepanggar: Masyarakat khususnya umat Islam diseru untuk bersama-sama merayakan sambutan Hari Raya Aidiladha dengan penuh harmoni.

Ahli Parlimen Sepanggar Datuk Mustapha Sakmud berkata, selain itu, masyarakat bukan Islam juga diseru untuk turut sama merayakan perayaan tanpa mengira etnik dan budaya.

“Saya berharap agar masyarakat Islam terutama di Parlimen Sepanggar ini agar dapat merayakan ibadah korban dengan penuh harmoni.

“Kita juga galakkan supaya masyarakat bukan Islam untuk sama-sama merayakan hari raya dan kita kekalkan hidup harmoni,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada majlis korban di Masjid Al-Ikhwan Taman Kuala Manggatal di sini hari ini.

Mustapha yang juga Timbalan Menteri Pendidikan Tinggi turut mendoakan semua jemaah haji yang berada di tanah suci mekah agar sentiasa sihat dan selamat kembali ke tanah air.

“Kita doakan kepada semua jemaah haji kita yang berada di tanah suci agar sihat walafiat dan kembali dengan selamat ke tanah air dalam masa terdekat,” katanya.

Dalam majlis tersebut, tiga ekor lembu dan seekor kerbau disembelih kemudian diagih kepada 28 orang penerima golongan asnaf dan B40 sekitar Sepanggar. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Utama

Tun Juhar terima anugerah Sayap Kehormat VAT 69 Komando PDRM

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular