HomeSukanSheron, Tahira juara Larian Timpohon

Sheron, Tahira juara Larian Timpohon

Read Time:1 Minute, 12 Second

Oleh ERDIE AB WAHID

Kundasang: Mendaftar pada saat akhir bagi menyertai Larian Timpohon 2024 berjaya membawa tuah kepada Sheron Sariman dan Tahira Najmunisaa apabila masing-masing mucul johan bagi kategori Lelaki Terbuka dan Wanita Terbuka.

Larian sejauh 10 kilometer itu bermula di Dewan Kinabalu dan dilepaskan Timbalan Setiausaha Tetap Kementerian Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Mary Malangking.

Sheron Sariman

Sheron berjaya mencatat masa 48:30s masa larian membolehkan dia menduduki tempat pertama menewaskan pencabar yang lain

Katanya, dia hanya membuat persiapan dalam tempoh sebulan selain mendaftar penyertaan pada saat akhir.

“Gembira dapat podium. Sebab mungkin itulah, hasil dia kalau kita rajin latihan.  Inilah dia punya bonus.  Persiapan saya lebih kurang dalam satu bulan inilah.

Tahira

“Saya pun saat akhir juga mendaftar. Satu bulan begitu saya latihan dalam satu minggu begitu. Ada tiga kali campur yang pergi masuk ke ladang,” katanya.

Sementara itu, Tahira yang mencatat masa 01.06:19s turut mengakui rasa gembira meskipun mendaftar pada saat akhir selain menjadikan larian itu sebagai persediaan bagi menghadapi Climbathon Antarabang Gunung Kinabalu esok.

“Gembira sebab saya daftar saat akhir.  Selain itu gembira sebab Claimbathon esok jadi har ini saya rasa lebih gembira.

“Pada 2016, saya nombor tiga untuk Climbathon. Jadi, kembali ke sini, macam bawa banyak memori. Tapi nak ambil balik masa saya lapan tahun lalu, susah juga untuk saya,” katanya.

Dengan kemenangan itu, Sheron dan Tahira masing-masing membawa hadiah wang tunai RM500. – SABAH MEDIA / FOTO JAPEN SABAH

RELATED ARTICLES
SukanUtama

206 peserta Climbathon bakal ‘takluk’ Gunung Kinabalu Ahad ini

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular