HomeIsu tempatanLebih 100 peniaga sertai Jualan 'BigSabah' 2024

Lebih 100 peniaga sertai Jualan ‘BigSabah’ 2024

Read Time:1 Minute, 41 Second

Kota Kinabalu: Lebih 100 peniaga akan menyertai program Jualan BigSabah 2024 yang akan berlangsung selama tiga hari bermula 25 Oktober ini.

Program yang bermula seawal jam 10 pagi bertempat di Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah (SICC) itu juga akan menampilkan lebih 300 gerai yang mempamerkan pelbagai produk dalam segmen makanan gourmet, fesyen, gaya hidup, dan hiasan rumah.

SICC dalam satu kenyataan berkata, penganjuran program pada kali ini juga akan menampilkan pelbagai penjual antarabangsa yang menarik, dengan penyertaan daripada Pameran Pengguna Brunei, Pavilion Thailand, Indonesia, dan Filipina.

“Peniaga terlibat akan membawa pelbagai produk unik selain memberikan peluang kepada pengunjung untuk meneroka dan merasai campuran rasa, budaya, dan trend antarabangsa yang menarik, meningkatkan lagi daya tarikan acara ini. 

“Kehadiran pameran antarabangsa ini memperlihatkan status acara ini sebagai platform utama untuk perniagaan rentas sempadan dan pertukaran budaya, sekali gus memperkukuhkan potensi komersial dan jaringan acara ini,” menurut kenyataan itu di sini.

Selain itu, beberapa reruai pameran khas lain turut dibuka termasuklah MARA, JHEWA, MIDE, dan PERNAS, yang akan menambah pelbagai pilihan dan daya tarikan acara ini.

Menurutnya, reruai pameran itu akan memberikan pengunjung peluang unik untuk meneroka pelbagai produk, perkhidmatan, dan inisiatif dari pemain industri utama, menambah dimensi dan kepelbagaian kepada keseluruhan pengalaman BIGSABAH Sale.

Satu lagi peserta menarik tahun ini adalah GM Klang, pemborong terkemuka di Malaysia, yang menawarkan akses kepada pelbagai produk borong yang meluas.

Pengunjung juga boleh menantikan pelbagai aktiviti yang direka untuk menarik minat dan menghiburkan, termasuk pertandingan Esports yang dianjurkan oleh Persatuan Esports Sabah, pertandingan nyanyian BigSabah Voice, dan demonstrasi memasak oleh chef terkemuka dari SICC. 

Aktiviti-aktiviti ini bertujuan untuk menarik ramai pengunjung yang pelbagai, dengan penganjur menyasarkan 5,000 pengunjung setiap hari sepanjang acara tiga hari ini.

Objektif Bigsabah adalah untuk menyediakan platform bagi penjual tempatan dan antarabangsa mempamerkan produk dan perkhidmatan mereka sambil mempromosikan pertukaran perniagaan dan penglibatan pengguna.

Dengan menggabungkan pelbagai tarikan seperti Esports, demonstrasi makanan, dan hiburan, acara ini bertujuan untuk memenuhi minat semua kumpulan umur dan kepentingan, memastikan pengalaman yang meriah dan dinamik untuk semua yang hadir.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

250 pelajar di Parlimen Sipitang terima bantuan sumbangan pendidikan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular