HomeIsu tempatanBeri Galakkan Satu Sama Lain Tampil Untuk Mendaftar Dan Diberi Vaksin Covid-19...

Beri Galakkan Satu Sama Lain Tampil Untuk Mendaftar Dan Diberi Vaksin Covid-19 – Dr Roland Chia.

Read Time:1 Minute, 10 Second

8 Jun 2021
Normimie Diun
[email protected]

KOTA KINABALU: Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Sabah, Dr Roland Chia Ming Shen bersama dengan Datuk Bandar Dewan Bandaraya Kota Kinabalu, Noorliza Awang Alip melawat kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di Pangsapuri Taman Wangsa di Telipok kira-kira 15km dari Bandaraya Kota Kinabalu, hari ini. 

Lawatan ini adalah bertujuan untuk memberi semangat kepada para barisan hadapan dan pihak pengurusan yang menjaga benteng pertahanan untuk memerangi penularan Covid-19 kepada 240 unit rumah yang mempunyai lebih dari 800 penghuni semasa tempoh PKPD ini. 

Semasa lawatan tersebut, Dr Roland Chia Ming Shen memuji Kementerian Kesihatan dan Jabatan Kesihatan Negeri Sabah yang telah memulakan program vaksinasi Covid-19 mereka untuk menjangkau program bergerak dengan memberi vaksin kepada warga emas di kebanyakan rumah orang tua di sekitar daerah Kota Kinabalu. 

Dr Roland Chia berharap masyarakat memahami bahawa semua agensi kerajaan negeri dan persekutuan melakukan yang terbaik untuk memerangi wabak ini. 

“Orang ramai tidak boleh menjauhi vaksinasi dan sebaliknya harus memberi galakkan satu sama lain tampil untuk mendaftar dan diberi vaksin Covid-19,” kata Dr Roland Chia.

Tambahnya, untuk mengatasi wabak ini, imuniti berkelompok sangat penting untuk terus maju. 

Dalam pada yang sama, Dr Roland Chia menzahirkan ucapan terima kasihnya kepada Pengarah Urusan Kim Teck Cheong Consolidated Berhad, Dexter Lau, kerana telah menyumbangkan 1000 keping produk roti dan krim roti kepada penghuni Pangsapuri Taman Wangsa, Telipok.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

35 pelajar TARUMT hadir sebagai pemerhati sidang DUN Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya