Program PPV di Sutera Harbour, Swasta-Awam

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:59 Second

KOTA KINABALU: Pusat Pemberian Vaksin (PPV) di Sutera Harbour dapat memberikan vaksinasi hingga 400 penerima setiap hari.

Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Dr Roland Chia, semasa lawatannya ke pusat vaksinasi itu dimaklumkan oleh Ketua Pengarah Jabatan Kesihatan Sabah, Dr Prabakharan Solomon AL Dhanaraj, bahawa program vaksinasi perkongsian swasta-awam di Sutera Harbour beroperasi enam hari dalam seminggu dan memberi vaksinasi kepada penduduk sekitar Kota Kinabalu dan Putatan.

Dr Roland memuji pihak swasta kerana tampil untuk menawarkan tempat dan sumber mereka kepada Kementerian Kesihatan dan kepada Jabatan Kesihatan Sabah sebagai pusat vaksinasi.

Dia juga memuji para sukarelawan Yayasan Tzu Chi yang menawarkan perkhidmatan sukarela mereka untuk membantu aspek bukan klinikal proses vaksinasi.

“Saya berharap dan ingin mengalu-alukan lebih banyak sukarelawan masyarakat untuk mendaftar dengan Jabatan Kesihatan untuk membantu barisan kesihatan yang ada,” katanya dalam satu kenyataan.

Dia mengatakan bahawa dia berharap masyarakat memahami pengorbanan yang dilakukan oleh agensi kerajaan dari peringkat negeri dan persekutuan untuk memerangi wabak tersebut.

“Mereka melakukan yang terbaik untuk memerangi wabak ini,”katanya.

Dia menyeru masyarakat untuk melakukan vaksinasi dan mendorong satu sama lain untuk tampil mendaftar dan diberi vaksin.

“Untuk mengalahkan pandemik ini, imuniti kelompok sangat penting untuk maju,”kata Dr Roland.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *