BSN Ranau Jadi Tumpuan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:49 Second

RANAU: Lebih seratus penduduk khususnya pelanggan Bank Simpanan Nasional (BSN) di sini datang berpusu-pusu dan berbaris panjang seawal jam 8 pagi hari ini semata-mata untuk mendapatkan Bantuan Sabah Prihatin (BSP) 2.0.

“Sebenarnya mereka tidak faham bahawa BSP 2.0 walaupun berakhir sehingga 30 Jun namun untuk urusan pengeluaran tunai selepas tarikh tersebut,”kata Pegawai Daerah Ranau, Syahrin Samsir.

“Mereka yang berurusan dengan  BSP 2.0 adalah yang ada senarai untuk kemaskini buku akaun, manakala pembayaran BSP 3.0 hanya akan bermula pada 5 Julai 2021.

“Pada mulanya, ramai yang keliru disebabkan mereka yang terlibat datang untuk mengeluarkan secara tunai BSP mereka”, jelas Syahrin.

Dalam pada itu, wakil dari pejabat Parlimen Ranau yang juga pejabat Timbalan Menteri Dalam Negeri II Jonathan Yasin tampil mengagihkan minuman air mineral kepada orang ramai yang berbaris panjang menunggu giliran di luar Bank Simpanan Nasional Ranau kerana prihatin dengan kesungguhan mereka untuk mendapatkan BSP 2.0.

    

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *