HomeIsu tempatanSukarelawan Bantu Penduduk yang Terkesan di Sekitar Ranau

Sukarelawan Bantu Penduduk yang Terkesan di Sekitar Ranau

Read Time:54 Second

RANAU: Inisiatif seorang sukarelawan yang turut berkongsi rezeki bagi membantu golongan terkesan ketika pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 di sekitar daerah di sini.

Sukarelawan tersebut iaitu Sapilin Mudin, 55, dari Kg Lukapon Kilimu Ranau menggunakan dana sendiri membantu menghulurkan sumbangan berupa wang tunai dan keperluan barang makanan melibatkan warga emas, Orang Kelainan Upaya (OKU) dan pesakit telantar di beberapa kampung seperti Kg.Lohan, Kg.Sinarut, Kg.Perancangan dan Kg.Naradau bagi meringankan beban mereka di masa yang sukar ini.

Sapilin yang juga seorang ahli perniagaan berkata, beliau ikhlas berkongsi rezeki menghulurkan sumbangan peribadinya kepada mereka yang cukup terkesan dalam keadaan sekarang terutama warga emas dan pesakit telantar.

“Saya mengalu-alukan sukarelawan atau badan bukan kerajaan (NGO) turut sama membantu mereka yang memerlukan jika berkemampuan supaya dapat mengurangkan beban yang mereka tanggung ketika musim pandemik COVID-19 melanda negara kita,” katanya.

Disamping itu, beliau juga turut menasihatkan kepada penduduk kampung yang ditemuinya agar sentiasa mengikuti segala saranan kerajaan terutamanya mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) supaya dapat mengelakkan penularan virus COVID-19.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

35 pelajar TARUMT hadir sebagai pemerhati sidang DUN Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya