HomeIsu tempatan20,700 Keluarga Sahabat AIM Terima Bakul Kasih AIM Seluruh Malaysia

20,700 Keluarga Sahabat AIM Terima Bakul Kasih AIM Seluruh Malaysia

Read Time:51 Second

KOTA KINABALU : Sebanyak 20,700 buah keluarga Sahabat Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) diseluruh negara menerima bantuan bekalan makanan asas menerusi Program Bakul Kasih AIM.

Pengerusi Eksekutif AIM Datuk Seri Lajim Ukin berkata, bantuan itu adalah bagi membantu meringankan beban Sahabat AIM yang terkesan dan terjejas akibat pandemik COVID-19 di negara ini.

“Kita telah menyerahkan bantuan bekalan makanan ini diseluruh negara yang memberi manfaat kepada hampir 20,700 buah keluarga diseluruh negara termasuk di Sabah.

“Kebanyakkan mereka ini tidak boleh menjalankan perniagaan seperti membuka kedai makan, gerai minum dan lain-lain,”katanya.

Katanya, pelbagai Program Pemasaran Produk Sahabat Secara Atas Talian sedang dilaksanakan bagi membantu Sahabat menjangkau pasaran lebih luas.

“Semua pihak dan kakitangan juga sedang berusaha untuk membantu merangka pelan pemulihan pendapatan Sahabat supaya Sahabat dapat bangkit semula daripada situasi sukar sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.

“Sahabat dinasihatkan sentiasa menjaga kesihatan serta patuh kepada SOP ditetapkan kerajaan supaya kita sama-sama dapat memutuskan COVID-19 ini dengan segera dan dapat kembali menjalankan perniagaan seperti biasa,”katanya.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

35 pelajar TARUMT hadir sebagai pemerhati sidang DUN Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya