AJK MPT Kibar Jalur Gemilang Semarak Semangat Merdeka

Read Time:1 Minute, 4 Second

PAPAR: Meskipun negara dilanda pandemik COVID-19, namun semangat Merdeka tetap membara dikalangan ahli jemaah Masjid Puncak Taqwa (MPT) pekan Kinarut dekat sini.

Meninjau semangat kemerdekaan yang ditunjukkan, para Ahli Jawatankuasa (AJK) MPT mengibarkan lebih 100 Jalur Gemilang dan bendera negeri Sabah sebagai menyemarakkan sambutan Hari Kebangsaan pada 31 Ogos ini sekaligus memeriahkan suasana perkarangan masjid tersebut.

Pengerusi MPT Prof Dr Awang Setia Musleh ketika dihubungi berkata, ini adalah berkat kerja berpasukan dan semangat kemerdekaan yang tinggi dikalangan AJK masjid, bendera Sabah dan Jalur Gemilang dipasang dan direntang rapi di perkarangan bangunan MPT bagi membakar semangat juang dikalangan jemaah dan mesyarakat sekeliling.

“Mudah-mudahan usaha ini akan menjadi contoh kepada organisasi dan mesyarakat sekeliling MPT,” katanya.

“Sejajar dengan slogan ‘Malaysia Prihatin’ yang dikekalkan sebagai tema bagi tahun ini, MPT senada dengan organisasi yang lain, di mana MPT menghargai jasa dan semangat juang barisan hadapan kita yang tidak jemu dalam menangani pandemik COVID-19 ini.

“Semoga semangat juang ini dapat diterapkan dl jiwa masyarakat Malaysia amnya dan masyarakat sekeliling MPT agar kita sentiasa mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang telah dtetapkan oleh kerajaan dalam perjuangan memerangi penularan COVID-19 seterusnya bebas dari wabak maut ini,” tambahnya.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.