HomeIsu tempatanKOPDESA Kini Miliki Tapak Kedai Perniagaan Sendiri Di Tenghilan

KOPDESA Kini Miliki Tapak Kedai Perniagaan Sendiri Di Tenghilan

Read Time:52 Second

TAMPARULI: Koperasi Pembangunan Desa Saradan Tenghilan Berhad (KOPDESA), kini memiliki tapak kedai perniagaan mereka sendiri, di kawasan Tenghilan dekat sini.

Pengerusinya, Irelene Damit, berkata, setelah mengadakan perbincangan dan mendapatkan persetujuan semua anggota koperasi, mereka bersetuju untuk menyewa di sebuah tanah milik seorang ahli dengan kadar sewa berpatutan.

“Kita mengucapkan terima kasih kepada cikgu Yatau Mohd Azman atas kesudian menyewakan tanah beliau kepada KOPDESA dengan harapan semoga kita dapat dirikan sebuah kedai di sini kelak,” katanya.

Ahad lalu, tapak kedai itu turut dilawati Menteri Pembangunan Luar Bandar Sabah, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tamparuli, Datuk Jahid Jahim, bersama dengan kepimpinan di daerah kecil Tamparuli.

Lawatan tersebut merupakan susulan daripada Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) yang telah dirasmikannya sendiri pada 22 November lalu.

Dalam majlis tersebut, beliau (Jahid) telah meluluskan sumbangan sebanyak RM5,000 dan Jahid telah sampaikan sumbangan tersebut kepada tabung koperasi bagi membiayai pengurusan KOPDESA semasa lawatan ke tapak tersebut kelmarin (Ahad).

Jahid turut memuji usaha KOPDESA yang proaktif dalam memainkan peranan bagi meningkatkan ekonomi penduduk, terutama di kawasan luar bandar.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

550 Pelajar POLYCC sertai FGD

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya