HomeIsu tempatanPPJS Anjur Sambutan Ulang Tahun Ke-40

PPJS Anjur Sambutan Ulang Tahun Ke-40

Read Time:1 Minute, 0 Second

KOTA KINABALU: Persatuan Pesakit Jantung Sabah (PPJS) akan mengadakan Majlis Sambutan Ulang Tahun ke-40 pada 18 Disember ini.

Presidennya Datuk Eva Susau berkata, sambutan itu bakal diadakan secara maya bermula jam 7 malam.

“Persatuan ini ditubuhkan sejak Ogos 1981 dan sehingga kini telah menghantar seramai 699 pesakit untuk menjalani pembedahan jantung.

“Kami berharap mempunyai pusat jantung kanak-kanak di Sabah bagi memudahkan operasi dan pembedahan yang tidak perlu lagi ke Kuala Lumpur.

“Di samping itu, kami juga berhasrat membina Rumah Transit untuk pesakit kanak-kanak dan pengiring agar mempunyai tempat berehat apabila tiba dari Kuala Lumpur atau semasa mendapatkan rawatan perubatan di Kota Kinabalu,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas membuat kunjungan hormat terhadap Yang di-Pertua Negeri, Tun Juhar Mahiruddin  di Istana Seri Kinabalu, disini semalam. 

Tujuan kunjungan diadakan adalah untuk menjemput  Tun Juhar dan  isteri, Toh Puan Norlidah RM Jasni untuk menghadiri majlis berkenaan. 

Pada kunjungan itu, Toh Puan Norlidah turut menyempurnakan Pelancaran ‘Go Red For Women’ iaitu platform komprehensif bagi meningkatkan kesedaran kesihatan jantung dan pemangkin perubahan kualiti kehidupan wanita di seluruh dunia./Penerangan-

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

Lapan finalis berentap dalam kategori remaja MTHQ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya