HomeIsu tempatan4 Buah Rumah Termasuk 5 Kenderaan Musnah Dalam Kebakaran

4 Buah Rumah Termasuk 5 Kenderaan Musnah Dalam Kebakaran

Read Time:1 Minute, 3 Second

Oleh NORMIMIE DIUN

KOTA KINABALU: Empat buah rumah jenis tidak kekal termasuk lima buah kenderaan musnah dijilat api dalam satu kejadian kebakaran di Kg Suok Batu, Jalan Cyber City dekat sini pada Khamis.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, berkata sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Penampang dan Kota Kinabalu dikejarkan ke lokasi sebaik menerima panggilan jam 6.37 pagi (13 Jan).

Pasukan Bomba berusaha memadam kebakaran rumah di Kg Suok Batu, Jalan Cyber City, Kota Kinabalu.
Pasukan Bomba berusaha memadam kebakaran rumah di Kg Suok Batu, Jalan Cyber City, Kota Kinabalu. – Foto Ihsan JBPM Sabah
Pasukan Bomba berusaha memadam kebakaran rumah di Kg Suok Batu, Jalan Cyber City, Kota Kinabalu.
Pasukan Bomba berusaha memadam kebakaran rumah di Kg Suok Batu, Jalan Cyber City, Kota Kinabalu pagi tadi. Foto Ihsan JBPM Sabah

“Sebaik saja tiba di lokasi kejadian, terdapat satu kebakaran yang telah memusnahkan empat buah rumah rumah dan turut terbakar lima buah kenderaan.

“Pasukan Bomba bertindak memadam kebakaran dengan menggunakan dua buah jentera dari BBP Kota Kinabalu dan Penampang mendapat sumber air diperolehi daripada pili Bomba berhampiran.

“Bagaimanapun pasukan Bomba berjaya menyelamatkan dua buah rumah berhampiran dan tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

“Mangsa kebakaran yang melibatkan empat keluarga terdiri dari 23 orang mangsa kini ditempatkan di Dewan Kivavang, Kepayan.

“Operasi pemadaman kebakaran berjalan lancar dan api berjaya dikawal pada jam 7.06 pagi ditamatkan operasi sepenuhnya pada jam 9.40 pagi,” katanya.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

35 pelajar TARUMT hadir sebagai pemerhati sidang DUN Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya