DBKK Arah Tutup Gerai Untuk Pembersihan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:44 Second

KOTA KINABALU : Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) telah mengarahkan gerai yang tular di laman sosial selepas seekor anjing naik ke atas meja dan menjilat piring yang ditinggalkan supaya ditutup bagi tujuan pembersihan.

Ketua Pengarah DBKK Junainah Abbie berkata, pihaknya telah mengambil maklum isu berkenaan yang dilaporkan berlaku di gerai Anjung Perdana Teluk Likas disini baru-baru ini.

“Gerai tersebut telah diarahkan tutup serta-merta selama satu minggu dimana Kerja-kerja pembersihan dan menyamak peralatan di gerai berkenaan juga sedang giat dilaksanakan oleh peniaga tersebut.

“Di samping itu, Unit Vektor Jabatan Kesihatan Persekitaran Bandaraya (JKPB), DBKK telah mengambil tindakan serta merta bagi menangkap anjing-anjing yang berada di kawasan berkenaan,” katanya dalam kenyataan disini hari ini.

Junainah berkata, pihaknya meminta agar setiap penyewa gerai bertanggungjawab untuk memastikan kebersihan di kawasan gerai mereka sentiasa terjaga agar kejadian seumpama ini tidak akan berulang lagi pada masa akan datang.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *