HomeIsu tempatanSeorang Lelaki Dikhuatiri Jatuh Laut SemasaMemancing

Seorang Lelaki Dikhuatiri Jatuh Laut SemasaMemancing

Read Time:51 Second

KOTA KINABALU: Maritime Rescue Sub Centre (MRSC) Kota Kinabalu telah mengaktifkan operasi CARILAMAT bagi mengesan seorang lelaki yang hilang semasa memancing di kawasan perairan Pulau Tiga dan Pulau Mengalum.

Pengarah Maritim Negeri Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan, Laksamana Pertama Maritim Datuk Mohd Rosli Abdullah dalam kenyataannya hari ini berkata, isteri mangsa telah membuat laporan kepada Maritim Malaysia setelah gagal menghubungi suaminya sejak 7 Februari.

“Mangsa, Lauren Alipiin, 33, warga Filipina dilaporkan telah keluar ke laut menggunakan bot pam berwarna kuning hijau dengan nombor pendaftaran JN9099/2/R.

“Berikutan itu, Maritim Malaysia dan Polis Diraja Malaysia telah mengatur gerak satu aset masing-masing ke lokasi bagi melaksanakan pencarian awal. Pasukan CARILAMAT telah menemui satu tong ikan terapung di posisi lebih kurang 12 batu nautika utara Pulau Tiga dan disahkan milik mangsa oleh isteri beliau,” katanya.

Operasi CARILAMAT mangsa diteruskan lagi pada pagi ini.

Maritim Malaysia menyeru kepada orang awam yang mempunyai petunjuk berkaitan kes untuk disalurkan terus ke Pusat Operasi Maritim Negeri Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan di talian 088-387774.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

Lapan finalis berentap dalam kategori remaja MTHQ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya