HomeUtamaPengusaha Industri Pelancongan Di Sabah Disaran Bersedia Terima Pelancong Luar

Pengusaha Industri Pelancongan Di Sabah Disaran Bersedia Terima Pelancong Luar

Read Time:51 Second

KOTA KINABALU : Semua pengusaha industri pelancongan di negeri ini disaran untuk melakukan persediaan awal bagi menerima pelancong luar negara apabila sempadan negara dibuka serentak bermula 1 April ini.

Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah Datuk Jafry Ariffin berkata, persediaan itu juga perlu dilaksanakan bersama dengan prosedur operasi standard (SOP) yang ketat.

“Bagi pihak kementerian, kita menyambut baik pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berhubung pembukaan semula sempadan negara pada 1 April ini.

“Pengumuman pembukaan itu juga selaras dengan situasi negara yang memasuki fasa peralihan ke endemik pada tarikh sama,” katanya dalam kenyataan disini hari ini.

Jafry berkata, ia merupakan satu berita gembira buat pengusaha industri pelancongan serta seluruh rantaiannya dalam merancakkan semula sektor pelancongan selepas dua tahun dilanda pandemik COVID-19.

Katanya, kementerian bersama semua agensi terlibat juga akan terus mempergiat promosi dalam memasarkan produk dan lokasi pelancongan Sabah di peringkat antarabangsa.

“Kementerian juga akan terus memberi kerjasama dan menyokong segala usaha yang dilakukan kerajaan dalam menjayakan pembukaan semula sempadan mulai 1 April depan,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

Nahas Helikopter TLDM : DUN Sabah bertafakur seminit

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya