Kerajaan Negeri alu-alukan inisiatif untuk memartabatkan kesejahteraan rakyat

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 18 Second

KOTA KINABALU: Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor mengalu-alukan Rotary Club of Kota Kinabalu Pearl (RCKK Pearl) dan organisasi lain seumpamanya untuk terus membantu masyarakat dan melengkapkan usaha Kerajaan Negeri bagi memartabatkan kesejahteraan rakyat.

“Ini adalah dalam agenda pembangunan negeri di bawah Hala Tuju Sabah Maju Jaya (SMJ) bertujuan memacu pembangunan negeri secara menyeluruh sejajar dengan Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 (WKB2030) negara,” katanya.

Berucap pada majlis makan malam kutipan dana RCKK Pearl sempena ulang tahun ketujuh di sini malam tadi, Hajiji berkata, beliau kagum dengan inisiatif RCKK Pearl dan beliau berharap mereka akan meneruskan kerja mulia dan memberi teladan yang baik kepada masyarakat.

Ucapan beliau disampaikan oleh Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Pembangunan Perindustrian, Datuk Seri Dr Joachim Gunsalam.

Hajiji berkata, sejak penubuhan RCKK Pearl telah mencapai pelbagai kejayaan dan ada yang masih dalam proses seperti Project REAL (Rural Focus English For All), WASH (Water, Sanitation and Hygiene) dan Hope in Sight (pembedahan katarak disasarkan kepada wanita B40 luar bandar).

“Tahap intelek, setiakawan dan sokongan yang anda tunjukkan untuk membuat tindakan perancangan benar-benar menunjukkan kuasa komitmen, dedikasi dan kerja berpasukan yang anda miliki ditunjukkan untuk membawa senyuman dan yang paling penting, harapan kepada ramai yang telah atau akan mendapat manfaat daripada kerja cemerlang anda.

“Saya ingin memuji RCKK Pearl atas tindakan anda yang tidak mementingkan diri sendiri seperti yang tercermin dalam moto anda Perkhidmatan Di Atas Diri (Service Above Self), memberi khidmat membuka jiwa kepada pertumbuhan dan pemenuhan tetapi yang lebih penting, ia memberi anda peluang untuk menggunakan kemahiran anda untuk manfaat dan membuat perbezaan dalam masyarakat,” katanya.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *