Manifesto BN PADU sesuai dengan lanskap ekonomi Sabah – Rahman Dahlan

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:54 Second

KOTA BELUD: Tawaran aku janji manifesto Perancangan Amal dan Usaha (PADU) oleh Barisan Nasional (BN) amat bersesuaian dengan lanskap ekonomi Sabah.

Calon BN Parlimen Kota Belud, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan berkata, ini adalah kerana aspirasi manifesto PADU yang dibawakan oleh BN menitikberatkan kebajikan golongan B40 di negeri ini.

Katanya, mengambil contoh tawaran RM2,208 kepada golongan B40 atas tujuan pemelegaan dan seterusnya menyumbang kepada kitaran ekonomi sihat.

“Contohnya di Kota Belud, golongan berpendapatan rendah apabila mereka berbelanja menggunakan bantuan berkenaan, maka bolehlah merancakkan sektor ekonomi setempat, melibatkan penjual, pemborong dan sebagainya di mana ia secara tidak langsung mengaitkan kitaran ekonomi setempat itu sendiri, “katanya ketika ditemui media semasa berkempen di PDM Tamu Darat, Kampung Lasau Tintapon, Kota Belud, malam tadi.

Sementara itu, menurut Abdul Rahman, pihaknya optimis dengan perjalanan kempen dari masyarakat setempat.

Katanya, melihat kepada penerimaan dan sambutan, ramai dikalangan masyarakat amat positif dan maklum balas ada yang amat merindui sentuhan BN.

“Kita optimis dan berada di landasan tepat bagi memenangi hati pengundi di Kota Belud, namun kita tidak boleh leka untuk terus berkerja keras,” ujarnya.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *