HomeUtamaSESB bantu golongan memerlukan melalui wakalah zakat

SESB bantu golongan memerlukan melalui wakalah zakat

Read Time:54 Second

MEMBAKUT: Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB) amat prihatin dan sentiasa membantu golongan yang memerlukan melalui program sumbangan Wakalah Zakat.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SESB, Ir Ts Mohd Yaakob Hj Jaafar berkata pada tahun ini sebanyak RM938,208 telahpun diperuntukkan bagi melaksanakan 21 program sumbangan Wakalah Zakat di seluruh Negeri Sabah.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan pada program sumbangan Wakalah Zakat SESB di Dewan Wawasan Kampung Pimping, Membakut pada Jumaat (30 Jun).

Program tersebut disempurnakan oleh Datuk Dr Mohd Arifin Mohd Arif, Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Sabah.

Agihan Wakalah Zakat SESB ini telah memberi manfaat kepada hampir 800 orang yang terdiri daripada golongan asnaf, surau, masjid dan pusat tahfiz.

Antara kawasan yang telah menerima sumbangan ini adalah Kota Kinabalu, Putatan, Bongawan, Kimanis, Papar, Membakut, Beaufort, Sipitang, Kota Belud, Tawau dan Lahad Datu.

Program sumbangan Wakalah Zakat ini merupakan pengembalian wang zakat SESB yang dibayar kepada Pusat Zakat Negeri Sabah untuk diagihkan kepada golongan yang memerlukan seperti yang telah digariskan dalam tatacara pengagihan Wakalah Zakat oleh Pusat Zakat seperti asnaf, anak-anak yatim, masjid, rumah anak-anak yatim dan pusat tahfiz.

RELATED ARTICLES
Utama

Kerajaan Semak Semula Arahan MKN No 20 Untuk Mantapkan Mekanisme Pengurusan...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya