HomeUtamaSESB & ECoS bekerjasama percepat projek bekalan elektrik di Kota Belud

SESB & ECoS bekerjasama percepat projek bekalan elektrik di Kota Belud

Read Time:49 Second

KOTA KINABALU: Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB) sedang bekerjasama dengan Energy Commission of Sabah (ECoS) untuk memastikan bekalan elektrik di beberapa buah kampung di Kota Belud dapat diberikan kepada penduduk kampung.

Ketua Pegawai Eksekutif SESB, Ir.Ts. Mohd Yaakob Jaafar (gambar) berkata, kemudahan bekalan elektrik yang disalurkan ke 19 kampung berkenaan adalah di bawah projek Bekalan Elektrik Luar Bandar (BELB) di bawah kuasa Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah (KLPBW).

Menurut beliau, SESB menjangkakan kesemua kampung yang terlibat dengan projek itu akan mendapat bekalan elektrik pada Mac, 2024 ini.

“SESB sedang bekerjasama sepenuhnya bersama Ecos untuk memantau progres dan status projek berkenaan yang kini 95 peratus telah siap,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Kampung-kampung yang terlibat adalah Kg Bukid Kembura, Kg Gaur, Kg Pinolobu, Kg Takulung, Kg Lumpios, Kg Lasau Minunsud, Kg Botung, Kg Sogoh, Kg Tengkurus, Kg Gondukut, Kg Lahanas, Kg Taginambur Jaya, Kg Tamalang, Kg Bukit Bendera, Kg Tororobo Tuguson, Kg Talungan, Kg Teguson, Kg Nahaba dan Kg Toburon.

RELATED ARTICLES
Utama

KPKM komited teroka peluang baharu tingkat penyertaan belia dalam bidang pertanian

Bangunan Kerajaan Sabah Pentadbiran Sabah Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular