HomeIsu tempatanWanita USIA santuni 50 anak yatim, asnaf

Wanita USIA santuni 50 anak yatim, asnaf

Read Time:1 Minute, 1 Second

Kota Kinabalu : Seramai 50 orang anak yatim dan asnaf di sini disantuni Pergerakan Wanita Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (USIA) dalam satu Majlis Sentuhan Kasih Iftar.

Yang Dipertua USIA, Datuk Sapawi Ahmad berkata, program tersebut merupakan sebahagian daripada program USIA di peringkat bahagian yang dianjurkan oleh Wanita USIA bahagian Kota Kinabalu.

“USIA mempunyai 29 bahagian di seluruh Sabah dan program-program yang ada digerakkan oleh bahagian, Wanita USIA ataupun Belia USIA yang mana program dijalankan mengikut kawasan masing-masing dengan menggunakan pendekatan USIA iaitu mendekatkan diri dengan komuniti.

“Kita berharap dengan adanya program seperti ini USIA dapat mendekati komuniti dengan lebih rapat sekaligus berperanan bersama menyumbang dalam hal-hal pembangunan masyarakat,” katanya kepada media selepas Majlis Sentuhan Kasih Iftar Bersama Anak Yatim Dan Asnaf di sini, baru-baru ini.

Sementara itu, Ketua Wanita USIA Kota Kinabalu, Nirma Habibi berkata, program tersebut merupakan sebahagian daripada tanggungjawab untuk menyantuni anak yatim dan asnaf yang memerlukan perhatian terutama dalam menyambut bulan Ramadan.

Nirma berkata, Wanita USIA turut akan menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama anak-anak yatim dan asnaf dalam Program Jalinan Kasih Hari Raya Aidilfitri yang diadakan setiap tahun dan program Khatam Al Quran yang bakal dianjurkan dua minggu selepas lebaran.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

Petugas Tabung Darah digesa tingkat kemahiran, pengetahuan demi keselamatan pesakit

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular