HomeUtamaBot Karam: Mayat Ketiga Ditemui

Bot Karam: Mayat Ketiga Ditemui

Read Time:58 Second

Oleh NORMIMIE DIUN

TAWAU: Mayat ketiga mangsa tragedi bot karam yang berlaku di Kg Batu Payung kawasan perairan Tawau Sabtu lalu, telah diitemui awal pagi tadi.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Negeri (PPON), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, Penguasa Kanan Bomba I (PgKB I) Misran Bisara mengesahkan penemuan mayat ketiga mangsa bot karam di Kg Batu Payung oleh pihak maritim di sungai Membalua 2.2 batu nuatika selatan pada jam 8.34 pagi tadi. (3 Jan)

“Mangsa dikenali sebagai Rahena Muhaimin, 20, adalah kakak kepada dua beradik mangsa bot karam yang mayatnya dijumpai pagi kelmarin iaitu Saiful Muahaimin, 15, dan Jaidi Muhaimin, 5.

“Ketiga-tiga mangsa adalah dikalangan sembilan ahli keluarga yang menaiki bot dalam kejadian berlaku kira-kira jam 4.00 petang Sabtu, semasa bot mereka cuba berpatah balik dari Batu 4 Kg Rawa-Rawa ke Kg Batu Payung di kawasan perairan Tawau namun bot mereka terbalik dan karam. Bagaimanapun enam orang mangsa berjaya diselamatkan.

“Mayat mangsa kemudiannya dibawa oleh pasukan Bomba bersama-sama agensi penyelamat yang lain seterusnya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutny,” katanya.

Operasi mencari dan menyelamat di lokasi kejadian ditamatkan pada jam 9.20 pagi.

RELATED ARTICLES
Utama

Letusan Gunung Ruang: MET Malaysia keluar Amaran Cuaca Penerbangan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya