HomeUtamaHospital Gleneagles Laksana Pemberian Vaksin COVID-19

Hospital Gleneagles Laksana Pemberian Vaksin COVID-19

Read Time:1 Minute, 10 Second

6 Jun 2021
Erdie Ab Wahid
[email protected]

KOTA KINABALU : Vaksinasi COVID-19 kini boleh didapati di Hospital Gleneagles bermula Isnin ini selepas hospital itu menjadi hospital swasta pertama di Sabah membuka Pusat Pemberian Vaksin (PPV).

Ketua Pegawai Eksekutif Hospital Gleneagles Dr Tan Bee Hwai berkata, PPV itu adalah bagi membantu Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mempercepatkan lagi Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan (PICK) di negeri ini.

“Pihak kami sudah bersedia untuk memberikan suntikan vaksin COVID-19 kepada kira-kira 500 individu seminggu bermula Isnin ini.

“Kami gembira dapat membantu KKM bagi melaksanakan program ini kepada orang ramai dan akan mengerahkan sumber yang ada dalam pemberian vaksin secara besar-besaran bagi melindungi kesihatan serta keselamatan komuniti setempat,”katanya dalam kenyataan disini kelmarin.

Dr Tan berkata, PPV Hospital Gleneagles Kota Kinabalu beroperasi dari Isnin hingga Jumaat, bermula 9 pagi hingga 5 petang.

Katanya, janji temu bagi pemberian vaksin di hospital itu juga ditentukan melalui aplikasi MySejahtera.

Pertanyaan lanjut mengenai perkara itu boleh diperoleh dengan menghubungi talian 088-518888 atau Whatsapp di talian 012-9239442 ketika waktu pejabat, selain melalui emel [email protected].

Terdahulu sebelum ini, Menteri Penyelaras PICK Khairy Jamaluddin, mengumumkan sebanyak 1,000 klinik perubatan am swasta dan hospital swasta di seluruh negara dijadikan sebagai PPV sebelum 30 Jun ini.

Kerajaan Sabah sebelum ini mengumumkan sebanyak 20 hospital dan klinik swasta disenaraikan sebagai PPV bagi membantu mempercepatkan pelaksanaan PICK di negeri ini.

RELATED ARTICLES
Utama

Empat wanita warga Filipina mangsa pemerdagangan manusia berjaya diselamatkan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya