HomeIsu tempatanTinjauan Semua Lokasi SJR di Ranau Berjalan Lancar

Tinjauan Semua Lokasi SJR di Ranau Berjalan Lancar

Read Time:1 Minute, 1 Second

RANAU: Tinjauan semua lokasi Sekatan Jalan Raya (SJR) di daerah ini sempena pelaksanaan   Perintah Kawalan Pergerakan  (PKP) Penuh, seluruh negara berjalan dalam suasana yang baik serta lancar.

Kelihatan di lokasi SJR 1, 2 dan 3 di kawasan Ranau pagi tadi mendapati, semua petugas terdiri daripada anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM), Angkatan Pertahanan Awam (APM) dan anggota Rela menjalankan tugas dengan baik tanpa mengira waktu siang atau malam walaupun dalam keadaan hujan dan panas.

Semasa tinjauan ke SJR1 jalan Ranau-Telupid mendapati seramai  4 orang petugas iaitu 2 anggota PDRM dan 2  anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) diketuai Lns.Kpl. Mohd Qayser Roy Mardin dari IPD Ranau, bertugas memastikan semua pengguna jalan raya ada mematuhi  SOP dan peraturan yang ditetapkan sepanjang ‘Lock Down’ bermula 1-14 Jun  dan dilanjutkan sehingga 28 Jun 2021.

“Seharusnya semua pihak saling menghormati dengan keprihatinan serta tanggungjawab yang diamanahkan kepada mereka (petugas barisan hadapan),” jelas Airinie Abidin salah seorang pengguna jalanraya dari daerahTelupid.

SOP semasa pelaksaan PKP yang patut dipatuhi antaranya setiap satu kenderaan dibenarkan hanya dua penumpang sahaja termasuk  pemandu  kecuali keadaan tertentu dan kecemasan, mempunyai dokumen sah Rentas Daerah dari mana-mana Balai Polis dan memakai pelitup separuh muka.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

28 Hafiz, Hafizah sertai kategori hafazan pada MTHQNS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya