HomeUtamaSabah Komited Untuk Memastikan Infrastruktur Dan Utiliti Ada Untuk Menarik Pelaburan

Sabah Komited Untuk Memastikan Infrastruktur Dan Utiliti Ada Untuk Menarik Pelaburan

Read Time:53 Second

LAHAD DATU: Timbalan Ketua Menteri Sabah Datuk Dr Joachim Gunsalam, melawat Kluster Perindustrian Kelapa Sawit (POIC) di sini, Sabtu, untuk mempercepat kerja-kerja pembaikan jalan yang dijadualkan bermula tahun ini.

Dr Joachim yang juga Menteri Pembangunan Perindustrian (MID) dalam lawatan kerjanya diiringi oleh Pengerusi POIC Sabah, Datuk Seri Yong Teck Lee dan Ketua Pegawai Eksekutif, Datuk Fredian Gan, Setiausaha Tetap, Thomas Logijin serta sepasukan pegawai dari MID, Kementerian Kewangan dan Unit Perancangan Ekonomi Negeri (EPU).

POIC Lahad Datu diposisikan sebagai Hab Logistik yang muncul untuk Sabah dan BIMP-EAGA (Brunei, Indonesia, Malaysia dan Filipina – East ASEAN Growth Area).

“Semua infrastruktur utama sudah siap dan yang diperlukannya adalah sokongan Kerajaan yang kuat untuk membolehkan pelaburan masuk,” katanya.

Dr Joachim menyatakan bahawa Kerajaan Negeri mempunyai iltizam kuat untuk merealisasikan agenda perindustrian Sabah dengan penekanan pada industri bernilai tinggi.

Ini adalah lawatan rasmi kedua Dr Joachim ke POIC Lahad Datu dalam tiga bulan lalu.

Dalam pada itu, selepas lawatannya ke tapak projek Rancangan Malaysia Ke-12 (RMK-12) POIC, beliau menghadiri mesyuarat yang diadakan di Pejabat Daerah Lahad Datu.

RELATED ARTICLES
Utama

Cubaan seludup minuman keras bernilai RM450,000, duti, cukai lebih RM1.9 juta...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya