HomeIsu tempatanUPPM bantu Program Outreach Vaksinasi di Sabah

UPPM bantu Program Outreach Vaksinasi di Sabah

Read Time:54 Second

KIULU: Pengarah Unit Pemimpin Pembangunan Masyarakat (UPPM), Datuk Matbali Musah turun padang meninjau program serta aktiviti pendaftaran dan vaksinasi Covid-19 yang kini terus diperhebatkan di kawasan perkampungan menerusi Program ‘Outreach’ oleh Badan Bertindak Imunisasi COVID-19 (CITF) Daerah Kota Kinabalu 2021, melibatkan tujuh buah Kampung di sekitarnya pada Khamis.

Menurut Matbali melalui hantaran di laman ‘Facebook’ nya, Program Outreach Vaksinasi itu diadakan di Balai Raya Kg Pinahawon dan Mantob yang mensasarkan 700 penerima Vaksin di kawasan berkenaan.

“Pada sebelah pagi di lokasi SK Ruminding mensasarkan penduduk Kg Ruminding/Tiku dan pada sebelah petang pula Kampung Pinahawon , Mantob dan kampung sekitarnya.

“UPPM juga merupakan anggota CITF Negeri Sabah dan seluruh kakitangannya di 73 kawasan turut sama digerakkan membantu program Vaksinasi Covid-19 Kebangsaan yang dilaksanakan di setiap kawasan,” katanya.

Turut hadir semasa program tersebut ialah Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan Dan Alam Sekitar Negeri merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri DUN Kiulu, Datuk Joniston Bangkuai, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Inanam, Dr Roland Chia, Pemimpim Pembangunan Masyarakat (PPM) Inanam, Datuk William Majinbon, Staf Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), Dr Suhaila Osman.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

28 Hafiz, Hafizah sertai kategori hafazan pada MTHQNS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya