Pemandu teksi mengamuk dan merempuh teksi lain di KKIA baru-baru ini, meninggal dunia

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 14 Second

KOTA KINABALU: Pemandu teksi yang mengamuk dan merempuh beberapa kenderaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) baru-baru ini, meninggal dunia.

Pemandu, Ng Chin Seng, 65, dipercayai meninggal dunia akibat kegagalan buah pinggang dan masalah kesihatan lain pada Isnin (9 Ogos).

Presiden Persatuan Limosin dan Teksi KKIA, Shamsuddin Mohd Shah berkata, dia diberitahu mengenai kematian Ng dari pemandu teksi lain.

“Ng mengalami kehidupan yang sukar, dia berada di bawah tekanan mental yang banyak, dia mempunyai masalah kesihatan, menjalani dialisis dan kami telah berusaha sebaik mungkin untuk membantu beliau,” katanya.

Menurut Shamsuddin, Ng tidak mempunyai kediaman tetap dan beliau tidur di dewan komuniti atau dalam keretanya sebelum ini sejak berpisah dengan isteri dan anak-anaknya.

Katanya, beberapa ahli persatuan akan pergi ke rumah pengebumian untuk memberi penghormatan terakhir kepada Ng sebelum pembakarannya pada hari Khamis (12 Ogos).

Ditanya mengenai kejadian 19 Julai di mana Ng merempuh beberapa teksi dan merosakkan kenderaan mereka kerana salah faham, Shamsuddin mengatakan bahawa mangsa yang kenderaannya terjejas tidak mengambil tindakan atau menuntut gantirugi mereka daripada Ng.

“Kita semua tahu masalahnya. Kita semua juga terkesan dengan pandemik ini, kita semua bergelut dalam banyak hal jadi itulah sebabnya mereka memutuskan untuk membiarkan saja perkara itu, ”katanya.

Shamsuddin merayu kepada kerajaan untuk melihat kesulitan pemandu teksi yang kehilangan sebahagian besar pendapatan mereka berikutan wabak Covid-19 yang telah melanda selama lebih dari satu tahun.

“Ini merupakan tahun yang sukar bagi semua orang, keadaan sekarang ini masih tidak baik bagi kami pemandu teksi lapangan terbang,” tambahnya.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *