Cubaan Seludup Minyak Masak Tumpas

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:52 Second

SEMPORNA: Pasukan Polis Marin (PPM) Semporna menumpaskan cubaan menyeludup minyak masak dalam satu operasi di kawasan laut Singamata Resort Semporna dekat sini, pagi kemarin.

Pegawai Pemerintah Markas Operasi Pasukan Polis Marin Semporna, DSP Mohammad Ismail dalam satu kenyataannya berkata, semasa operasi itu, pasukannya telah terserempak dengan sebuah bot laju yang mencurigakan, ketika menghampiri bot laju tersebut, juragan bertindak melarikan diri dengan memecutkan bot tersebut ke kawasan perumahan atas air Kg. Batu dan juragan itu terjun ke dalam air untuk melarikan diri.

Katanya, pemeriksaan terhadap bot tersebut telah menjumpai beberapa bungkus minyak masak dan satu jeriken berisi minyak petrol yang dipercayai hendak diseludup ke negara jiran, Filipina.

Nilai rampasan dianggarkan berjumlah RM22,480.00. Kes diserah kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) dan disiasat dibawah Akta Kawalan Bekalan 1961.

Pasukan polis Marin Wilayah 4 Sabah sentiasa mengalu-alukan maklumat daripada seluruh komuniti maritim untuk melaporkan sebarang aktiviti yang melanggar undang-undang secara terus ke talian 24 jam atau menggunakan aplikasi whatsapp ke Pusat Komunikasi PPM Wilayah 4 Sabah di talian 0139391197.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *