Tamu Lokal Kampung Kokol Tingkat Ekonomi Setempat

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:42 Second

KOTA KINABALU : Tamu Lokal Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) Kampung Kokol menjadi alternatif penduduk setempat meningkatkan pendapatan.

Pembantu Menteri kepada Ketua Menteri merangkap Menteri yang bertanggungjawab Kepada DBKK, Datuk Abidin Madingkir berkata, tamu ini merupakan platform terbaik untuk memasarkan hasil pertanian, penternakan dan hasil kraftangan penduduk.

“Selain itu, pembukaan tamu ini secara tidak langsung berupaya menarik pelancong sekaligus meningkatkan ekopelancongan di kawasan ini.

“Kita berharap penduduk kampung dapat terus bekerjasama menjaga kemudahan-kemudahan yang disediakan dan melakukan promosi agar lebih ramai pengunjung datang berkunjung ke tamu ini nanti,” katanya dalam Majlis Perasmian Pembukaan Tamu Lokal Kampung Kokol Manggatal, pada Sabtu.

Tamu berkenaan beroperasi setiap Sabtu minggu pertama dan ketiga bermula pukul 6 pagi hingga 1 petang melibatkan seramai 30 penjaja.

Turut hadir, Mayor DBKK, Datuk Noorliza Awang Alip dan Pemimpin Pembangunan Masyarakat N.18 Inanam, Datuk William Majimbun./Penerangan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *