Usul Belia Sabah Dikemukan Dalam Pembentangan Bajet 2022

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:56 Second

KOTA KINABALU: Usul yang diterima daripada belia Sabah akan dikemukakan ke peringkat kementerian melalui pembentangan bajet 2022 pada 3 Disember depan.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ellron Angin berkata, suara akar umbi belia daripada wakil enam bahagian di peringkat negeri meliputi idea pembangunan sukan serta solusi penyelesaian isu di kawasan mereka tidak dipandang remeh.

“Antara yang diutarakan adalah penetapan had umur golongan belia negeri dikekalkan dari 15 ke 35 tahun sehingga penilaian menyeluruh dibuat dan pemerkasaan e-sukan di peringkat negeri.

“Selain itu, para belia juga berharap agar jalan-jalan di kawasan kampung dapat dinaik taraf bagi memudahkan perhubungan antara kawasan,” ujarnya dalam Majlis Perundingan Belia Negeri Sabah 2021 di salah sebuah hotel terkemuka di sini, pada Khamis. 

Tambah beliau, diharapkan pihak kementerian mahupun kerajaan mendengar, seterusnya mengambil tindakan terhadap usul-usul yang bakal disampaikan nanti. 

Hadir sama, Pembantu Menteri Belia dan Sukan Sabah, Andi Muhammad Suryady Bandi, Ketua Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Sabah, Datuk Dr. Wasitah Mohd Yusuf, Setiausaha Tetap Kementerian Belia dan Sukan Sabah, Mansur Asun dan Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Sabah, Apui Jan./Penerangan-

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *