Lebih Banyak Program Kebajikan Untuk Bantu Rakyat

Read Time:50 Second

KOTA KINABALU: Isteri Ketua Menteri Sabah, Datin Seri Juliah Salag, yang juga Yang Dipertua Pertubuhan Muafakat Titipan Amal Isteri Wakil Rakyat, Gabungan Rakyat Sabah (MUTIARA GRS), menerima kunjungan hormat daripada rombongan Yayasan Kebajikan Sabah di Rumah Yayasan, di sini pada Selasa.

Rombongan Yayasan Kebajikan Sabah itu diketuai oleh Pengarahnya, Rugayah Ag Besar.

Juliah berharap lebih banyak program kebajikan akan dapat dilaksanakan bersama Yayasan Kebajikan Sabah, dalam usaha membantu rakyat yang memerlukan bantuan di negeri ini.

Sementara itu, Rugayah berkata antara tujuan kunjungan hormat adalah untuk membincangkan program yang boleh dikolaborasikan bersama antara Yayasan Kebajikan Sabah dengan MUTIARA GRS.

Ini katanya sejajar dengan penubuhan yayasan iaitu untuk membantu kumpulan sasar dalam aspek kebajikan, bersama dengan MUTIARA GRS.

“Tidak salah jika bersama-sama membantu agar program lebih mantap selain membantu kerajaan negeri memantapkan pelaksanaan pelan pembangunan Hala Tuju Sabah Maju Jaya (SMJ).

“Yayasan akan mula bergerak aktif pada tahun depan. Pada tahun ini kita susah mengadakan program disebabkan pandemik COVID-19,” katanya.

Yayasan Kebajikan Sabah ditubuhkan pada Julai lalu.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *