HomeIsu tempatanAnak Watan Pensiangan Akan Mewakili Malaysia Ke SEA Games Vietnam

Anak Watan Pensiangan Akan Mewakili Malaysia Ke SEA Games Vietnam

Read Time:56 Second

KOTA KINABALU: Seramai empat orang pemain wanita daripada Sabah terpilih mewakili Malaysia ke SEA Games Vietnam yang bakal berlangsung selama lima hari bermula pada 21 hingga 25 Mei ini.

Antaranya, Nazilatul Rosmahani Saidi yang merupakan anak jati Pensiangan, berasal daripada Nabawan baru sahaja terpilih pada tahun ini akan mewakili Malaysia dalam acara Berpasukan Sepak Takraw bersama-sama dengan seorang lagi pemain wanita berasal daripada Kg Biah, Sook iaitu Ramzah Anam.

Terdahulu, Nazilatul telah menerima sumbangan kewangan daripada Menteri Belia dan Sukan Sabah, Datuk Ellron Angin di pejabat Kementerian Belia dan Sukan Sabah. Sumbangan tersebut akan digunakan oleh Nazilatul sepanjang tempoh berlangsungnya sukan itu nanti.

Ellron dalam pada itu mengharapkan agar Nazilatul serta pasukannya akan memberikan prestasi yang terbaik semasa temasya itu nanti dan membawa khabar gembira buat rakyat Sabah.

“Saya mengharapkan agar adik Nazilatul dan pasukan Sepak Takraw Wanita Malaysia akan mengharumkan nama Malaysia dan Sabah khususnya. Kami rakyat Sabah mendoakan yang terbaik untuk anda semua” kata Ellron.

Sukan SEA Vietnam bakal berlangsung selama lima hari bermula pada 21 hingga 25 Mei ini. Kesemua negara di Asia Tenggara akan disaksikan berentap pada temasya itu nanti.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

KPDN Sandakan catat nilai rampasan lebih RM1 juta melibatkan pelbagai kesalahan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya