HomeUtamaJabatan, agensi kerajaan pastikan semua usaha mesti laksanakan terutamanya pengendalian projek kerajaan...

Jabatan, agensi kerajaan pastikan semua usaha mesti laksanakan terutamanya pengendalian projek kerajaan – Masidi

Read Time:1 Minute, 13 Second

KOTA KINABALU: Menteri Kewangan Sabah, Datuk Seri Masidi Manjun mengingatkan semua jabatan dan agensi kerajaan memastikan semua usaha mesti dilaksanakan terutamanya dalam pengendalian projek kerajaan.

Katanya, ini mesti dilakukan untuk semua projek tanpa mengira nilainya, bagi memastikan setiap Ringgit yang dibelanjakan oleh kerajaan benar-benar memberi manfaat kepada rakyat seperti yang diinginkan.

“Saya ingin memastikan bahawa semua penyiasatan diperlukan dan pengesahan sebelum dan selepas pengesahan projek dilakukan dengan betul dan mengikut prosedur standard.

“Ini untuk memastikan setiap projek yang diluluskan oleh kerajaan benar-benar memberikan manfaat kepada rakyat Sabah dan tiada celah yang disalahgunakan dan kerajaan tidak menjadi mangsa kepada penipuan,” katanya semasa mempengerusikan mesyuarat K56 Trust Account di pejabatnya di Menara Kinabalu, di sini, hari ini.

“Di sini kerajaan akan sentiasa memastikan rakyat Sabah menikmati manfaat pembangunan dan meningkatkan taraf hidup serta mata pencarian mereka, oleh itu kita mesti melakukan yang benar, bukan apa yang popular,” katanya.

Masidi berkata bahawa semua peringkat dan nilai projek harus dilayan dengan tahap yang sama kepada ketekunan dan perhatian tidak kira sama ada ia dijalankan oleh kontraktor atau pemegang konsesi.

Dalam pada itu, Masidi turut mengalu-alukan penambahan anggota kepada pasukannya dengan kehadiran Pembantu Menteri Kewangan baharu, Tan Lee Fatt.

Tan mengangkat sumpah pelantikan jawatan sebagai Pembantu Menteri Kewangan di hadapan Yang Dipertua Negeri Sabah, Tun Juhar Mahiruddin pada minggu lalu.

“Saya mengalu-alukan Tan dan saya yakin pasukan kami semakin kuat dengan kehadirannya bersama Pembantu Menteri Kewangan, Datuk Julita Majungki dan Setiausaha Politik, Rina Jainal,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

Australia perkukuh hubungan kerjasama dengan Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya