HomeIsu tempatanJin Zhe komited bantu selesaikan isu pembinaan Star City yang terbengkalai

Jin Zhe komited bantu selesaikan isu pembinaan Star City yang terbengkalai

Read Time:57 Second

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini

Kota Kinabalu : Menteri Pembangunan Perindustrian Phoong Jin Zhe komited untuk membantu menyelesaikan pembinaan kompleks Star City yang terbengkalai sekian lama.

Katanya, projek pembinaan kompleks berkenaan telah berlarutan selama hampir 18 tahun tanpa ada sebarang tindakan sewajarnya.

“Saya difahamkan terdapat banyak masalah dan komplikasi yang berlaku dengan projek pembinaan kompleks Star City ini yang telah berlarutan selama 18 tahun.

“Namun saya akan menjadikan perkara ini sebagai keutamaan untuk saya untuk melihat melalui projek dan memudahkan permintaan pembeli Star City sedia ada,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Jin Zhe berkata demikian ketika menghadiri sesi dialoh antara PEKESTAR; SUDC; dan Fusun International Holding Ltd bagi membantu menyelesaikan isu projek Star City yang terbengkalai.

Katanya, pihaknya akan berusaha untuk mencari jalan penyelesaian terbaik bagi kepentikan kedua-dua pihak antara pembeli dan pemaju.

“Saya dipilih oleh rakyat dan ia adalah tanggungjawa saya dan kewajipan saya untuk membantu menyelesaikan sebarang isu mendesak khususnya di Kota Kinabalu,” katanya.

Hadir sama, Presiden PEKESTAR Stephen Wong; Pengurus Besar SUDC Anthony Dumpangol; Timbalan Pengurus Besar Datin Leena Bohuntang dan Pengurus Projek Fusun International Holding Ltd Chen Full Qing. – SABAH MEDIA

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

Lapan finalis berentap dalam kategori remaja MTHQ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya