HomeUtamaMasidi terima kunjungan jawatankuasa penganjur SIE2023

Masidi terima kunjungan jawatankuasa penganjur SIE2023

Read Time:1 Minute, 16 Second

KINABALU: Menteri Kewangan Sabah, Datuk Seri Masidi Manjun menerima kunjungan hormat daripada jawatankuasa penganjur Ekspo Antarabangsa Sabah 2023 ke-10 (SIE2023), yang diketuai oleh pengerusi penganjur bersama, Datuk Lee Swi Heng, di pejabatnya di Menara Kinabalu, di sini, hari ini.

Dalam pertemuan tersebut, Masidi telah diberi taklimat mengenai agenda dan program dalam perancangan untuk SIE2023, termasuk Sabah International Business Luncheon Talk 2023 (SIBLT2023), yang mana beliau (Masidi) telah dijemput untuk mempengerusikan.

“Saya menggalakkan penganjur SIE2023 supaya bersungguh-sungguh tahun ini kerana Sabah meraikan 60 tahun sejak kemerdekaannya serta Persekutuan Malaysia dan SIE2023 adalah saluran hebat untuk warga antarabangsa dan rakyat Malaysia untuk mengetahui lebih lanjut tentang apa yang telah dilakukan oleh Sabah dan apa yang kami tawarkan.

“Saya juga berharap SIE2023 akan memberi lebih tumpuan kepada pelaburan langsung domestik (DDI) dan bukan hanya menumpukan kepada pelaburan langsung asing (FDI) untuk terus membina ekonomi Sabah dan akhirnya meningkatkan KDNK serta hasil negeri,” kata Masidi.

Sementara itu, Lee yang juga Pengerusi Dewan Perniagaan Antarabangsa Malaysia dan Industri Sabah mengucapkan terima kasih kepada Masidi atas sokongannya terhadap SIE2023 dan untuk memberikan pandangan dan idea beliau.

“Kami percaya sebagai Menteri Kewangan dan pengalaman luas Datuk Seri Masidi dan pengetahuan yang sempurna menjadikannya orang yang sempurna sebagai moderator semasa SIBLT2023 itu nanti dan saya percaya dia mampu menjadikan sesi itu sangat menarik,” kata Lee.

SIE2023 akan diadakan dari 22-24 September 2023 dan SIBLT2023 akan diadakan pada 21 September 2023 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah (SICC) yang juga akan
menampilkan penceramah Datuk Seri Anifah Aman dan Tan Sri Andrew Sheng.

RELATED ARTICLES
Utama

Kerajaan Semak Semula Arahan MKN No 20 Untuk Mantapkan Mekanisme Pengurusan...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya