HomeIsu tempatanKebakaran dapur gas, suami isteri melecur

Kebakaran dapur gas, suami isteri melecur

Read Time:1 Minute, 12 Second

TAWAU: Sepasang suami isteri mengalami kecederaan melecur di badan dalam kejadian kebakaran dapur gas di kediaman mereka di Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) Sri Semarak, dekat sini awal pagi Selasa.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 pagi (27 Mac), mangsa Maesran lamalle, 38, melecur di badan namun kecederaan tidak seteruk isterinya Hernawati Juda, 40, yang melecur hampir ke seluruh badan akibat terkena api semasa kebakaran itu berlaku.

Kejadian kebakaran menyebabkan kemusnahan kediaman Maesran dan isteri di tingkat 4 ,PPRT Sri Semarak. – Foto ihsan Bomba Tawau

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Tawau TPgB Jemishin Ujin berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu pada jam 3.36 pagi dan pasukan terdiri lima orang anggota bergegas ke lokasi kejadian.

“Setibanya di lokasi kejadian didapati kebakaran dapur benar berlaku seperti yang dilaporkan.

“Menurut maklumat awal, kebakaran berlaku berpunca daripada gas bocor dan menyebabkan berlaku letupan yang mengakibatkan kemusnahan 100 peratus dan kecederaan kepada sepasang suami isteri iaitu isi rumah tersebut,” katanya ketika dihubungi Sabah Media hari ini.

Bagaimanapun katanya, pasukan Bomba tidak menjalankan operasi pemadaman kebakaran kerana api telahpun dipadamkan oleh orang awam menggunakan Alat Pemadam Api (APA).

“Kerja-kerja pemeriksaan dan mengambil keterangan daripada mangsa dijalankan dan seterusnya menghantar kedua-dua mangsa ke Hospital Tawau menggunakan jentera Pasukan Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS),” katanya.

Menurut Jemishin, operasi terkawal pada jam 4.10 pagi dan setelah memastikan tiada lagi bahaya lain di sekitar lokasi kejadian, operasi ditamatkan sepenuhnya pada jam 4.15 pagi.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

28 Hafiz, Hafizah sertai kategori hafazan pada MTHQNS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya