HomeSukanPerenang Para Sabah pecah rekod Asia

Perenang Para Sabah pecah rekod Asia

Read Time:55 Second

KOTA KINABALU: Perenang Para Sabah Abd Halim Mohammad memecahkan rekod Asia dalam acara 50 meter Kuak Dada (Breaststroke).

Halim mencatat masa 34.77 mengatasi catatan lama 34.87 yang dipegang oleh China.

Dia mencapai pencapaian cemerlang itu pada acara Citi Para Swimming World Series yang baru berakhir di Ligano Sabbiadoro, Itali.

Pada kejohanan itu, Ethan Khoo juga layak ke Sukan Para Asia, yang akan diadakan di HangZhou dalam Sukan Para Asia Hangzhou. Mereka diiringi oleh Jurulatih Eva Wong.

Kejohanan akan datang ialah Sukan Para Asia di Kemboja pada 3 hingga 10 Jun 2023, di mana Brenda Larry, Abdul Halim, Ethan Khoo dan Jaflee Jikol akan menyertainya.

Sebelum meneruskan kejohanan tersebut, empat perenang para negeri akan ke siri Dunia Renang Para di Singapura pada 29 April hingga 1 Mei 2023.

Sementara itu, Presiden Persatuan Sukan Dan Rekreasi Orang Kurang Upaya Sabah (PESRON Sabah), Tan Hwa Koon dalam kenyataannya hari ini meluahkan rasa gembira dengan prestasi cemerlang perenang para negeri.

Beliau berharap mereka akan terus berlatih dengan lebih gigih di bawah bimbingan Eva Wong dan mengekalkan momentum untuk Kejohanan Renang Para Dunia yang akan datang.

RELATED ARTICLES
Utama

Lebih 5,000 pelajar telah terima manfaat menerusi TPNS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular