HomeUtamaPembangkang sebar fitnah alih perhatian usaha kerajaan GRS-PH tangani isu rakyat Sabah...

Pembangkang sebar fitnah alih perhatian usaha kerajaan GRS-PH tangani isu rakyat Sabah – Joniston

Read Time:1 Minute, 6 Second

KOTA KINABALU: Selepas setahun usaha menumbangkan kerajaan pimpinan Datuk Seri Hajiji Noor menemui kegagalan, pihak pembangkang kini cuba menyebarkan pembohongan dan fitnah untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada usaha kerajaan Gabungan Rakyat Sabah – Pakatan Harapan (GRS-PH) dalam menangani isu-isu berterusan di Sabah.

Ketua Penerangan GRS, Datuk Joniston Bangkuai, berkata tindakan ini bertujuan untuk mengganggu inisiatif pembangunan kerajaan, mungkin dengan motif awal untuk mempengaruhi pilihan raya negeri.

“Adalah dikesali ketika kerajaan Negeri GRS-PH bekerja keras untuk menangani pelbagai masalah yang telah lama melanda Sabah seperti air, elektrik dan jalan raya, pembangkang nampaknya lebih berminat untuk menipu rakyat dengan dakwaan palsu dan fitnah, ” katanya.

Beliau berkata cubaan menjatuhkan imej Ketua Menteri menunjukkan niat jelas pembangkang untuk mengganggu usaha berterusan kerajaan dalam memupuk pembangunan rakyat di negeri ini.

“Satu contoh usaha ketara melibatkan ‘cyber troopers’ pembangkang menyebarkan fitnah mengaitkan ahli keluarga Ketua Menteri dengan kartel dadah.

“Bertentangan dengan naratif pembangkang, kerajaan GRS-PH terus berdedikasi dalam menyelesaikan isu rakyat dan usaha memupuk kemakmuran.

“GRS-PH mengutamakan keputusan konkrit dan komited kepada hasil yang nyata, bukannya retorik semata-mata,” tegas Joniston.

Joniston turut menekankan keperluan untuk dialog yang membina dan menyebarkan maklumat yang benar untuk manfaat rakyat.

“Kerajaan Negeri GRS-PH kekal komited kepada ketelusan dan kemajuan, dan kami mengajak pembangkang untuk terlibat dalam perbincangan yang adil serta tepat demi kebaikan Sabah,” katanya.

RELATED ARTICLES
Utama

KKM sasar sifar kes kusta menjelang 2030

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular