HomeUtamaPunca kematian ibu dan anak, mati lemas, tiada unsur jenayah

Punca kematian ibu dan anak, mati lemas, tiada unsur jenayah

Read Time:1 Minute, 2 Second

TAWAU: Punca kematian kedua-dua mangsa ibu dan anak yang ditemui maut dalam sebuah kolam adalah disebabkan mati lemas, tiada sebarang unsur jenayah, kata Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Jasmin Hussin.

Katanya, proses bedah siasat ke atas kedua -dua mangsa telah dijalankan di Unit Forensik Hospital Tawau pada jam 10.00 pagi hingga 12.00 tengahari tadi (7 Feb)

“Hasil bedah siasat yang dijalankan oleh pakar patologi mengesahkan tiada sebarang unsur jenayah yang didapati terhadap kedua – dua mangsa di mana tiada kesan lebam, hirisan , tetakan akibat kejadian jenayah atapun kejadian rogol.

“Punca kematian kedua dua mangsa adalah disebabkan mati lemas,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurut Jasmin, mangsa (anak) dipercayai telah lemas di dalam kolam dan ibunya cuba untuk menyelamatkan anaknya namun tidak berjaya dan turut lemas bersama – sama.

“Siasatan di bawah Sudden Death Report (SDR) diteruskan,” katanya.

Terdahulu, media melaporkan seorang wanita berusia dalam lingkungan 40-an bersama anaknya yang berusia tujuh tahun ditemukan maut di dalam sebuah kolam berhampiran rumah mereka di Kampung Mangga, Jalan Nasib Kita, Tawau semalam.

Kedua-dua mangsa yang maut itu dikenali sebagai Suriani Amir, 41, dan anak lelakinya Risdy Rudy berusia tujuh tahun telah ditemui oleh orang kampung dan seterusnya melaporkan kejadian itu kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya.

RELATED ARTICLES
Utama

26 peserta sertai kursus SDG

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular