HomeEkonomiJiangxi, Sabah meterai MoU, jalin rangkaian perniagaan

Jiangxi, Sabah meterai MoU, jalin rangkaian perniagaan

Read Time:1 Minute, 21 Second

KOTA KINABALU: Empat pemilik perniagaan dari wilayah Jiangxi di China menjalin rangkaian dan meneroka peluang perniagaan di Sabah untuk pertumbuhan dan pelaburan bersama.

Sehubungan dengan itu, satu majlis Menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) dimeterai hari ini bersama perniagaan tempatan Sabah di Pejabat Kementerian Pembangunan Perindustrian dan Keusahawanan (MIDE), Kota Kinabalu.

Antaranya JXAIEC Jiangxi Enterprise Association of Outward Investment and Economic Cooperation dengan Sabah Young Business and Industry Leaders Organisation (SYBIL), Jiangxi Environmental Engineering Vocational College dengan Sabah Furniture Association, Jiangxi Free Kingdom Furniture Co. Ltd dengan Sibling Home and Kitchen Sdn Bhd dan Tourism Technology Group dengan Amazing Borneo Tours and Events Sdn Bhd.

Presiden SYBIL Ar. James Wong berkata, beliau kagum dengan perkembangan perniagaan Jiangxi semasa menghadiri persidangan Pemimpin Muda Antarabangsa tahun lepas.

“Saya telah dijemput oleh Ketua Perunding China anda ke Jiangxi tahun lepas untuk persidangan Pemimpin Muda Antarabangsa.

“Justeru, semasa lawatan saya ke Jiangxi terdapat begitu banyak persamaan, kemahiran, teknologi, sumber yang sangat sesuai dan boleh dipindahkan ke Sabah. Dan saya melihat peluang besar untuk kedua-dua pihak mempunyai pertumbuhan bersama dan hubungan sinergi.

“Itulah sebabnya saya menjemput anda semua ke Sabah dan kami bersyukur anda berada di sini,” katanya semasa berucap pada Majlis MoU dan Forum Perniagaan Jiangxi -Sabah 2024 anjuran bersama SYBIL dan MIDE .

Menurut James, menandatangani MoU hari ini hanyalah permulaan kepada perjalanan dan peluang perniagaan Jiangxi dan Sabah.

“Walaupun ia akan menjadi perjalanan yang singkat, kami menantikan susulan dan peluang yang akan kami cipta dari sini bersama-sama untuk pertumbuhan bersama dan manfaat Jiangxi dan Sabah,” katanya.

Turut hadir Timbalan Setiausaha Tetap MIDE Myrna Jimenez dan Timbalan Presiden SYBIL Datuk Jade Koh.

RELATED ARTICLES
Utama

Hajiji terima kunjungan hormat Penasihat Komuniti Puisi Esei Asean Denny JA

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya