500 KIR Di DUN Kundasang Terima Bantuan Daripada Pemuda PBS Bersama UPPM Kundasang

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 0 Second
6 Jun 2021
Normimie Diun
[email protected]

KUNDASANG: Seramai 500 Ketua Isi Rumah (KIR) dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kundasang menerima bantuan berupa pelbagai sayur-sayuran. 

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kundasang, Datuk Dr Joachim Gunsalam berkata,  bantuan ini merupakan inisiatif yang dilaksanakan oleh Pemuda Parti Bersatu Sabah (PBS) bersama Unit Pemimpin Pembangunan Masyarakat (UPPM) Kundasang, yang terjejas akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0

Menurut Timbalan Ketua Pemuda PBS merangkap Exco Pemuda Pusat, Setalie Sarungin berkata, edaran sayur-sayuran ini merupakan peruntukan yang disalurkan kepada Pemuda PBS daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kundasang, Datuk Dr. Joachim Gunsalam. 

Menurut Joachim, sayur-sayuran tersebut diperolehi daripada pembekal sayur, Yamming Taralia.   

Bantuan ini diagihkan ke lapan buah kampung dalam DUN berkenaan. 

“Lapan kampung yang menerima bantuan ini antaranya, Kampung Togis, Perancangan, Debut Langsat, Takutan, Nalumad, Singgaron, Langsat, Kilanas, dan Kirokot”, katanya lagi. 

Sementara itu, Dr. Joachim yang juga Timbalan Ketua Menteri Sabah ketika dihubungi mengucapkan terima kasih kepada Pemuda PBS, UPPM serta semua yang terlibat menjayakan program ‘bantuan’ ini. 
“Syabas dan terima kasih saya ucapkan kepada Pemuda PBS dan UPPM Kundasang atas usaha murni ini,” kata Dr. Joachim. 

Para Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung (JPKK) akan mengedarkan sumbangan tersebut kepada KIR di kampung masing-masing.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *