HomeIsu tempatanMPT Sumbang Bakul Makanan kepada Penunggang Foodpanda dan GrabFood

MPT Sumbang Bakul Makanan kepada Penunggang Foodpanda dan GrabFood

Read Time:1 Minute, 6 Second

[email protected]

PAPAR: Seramai 35 penunggang Foodpanda dan GrabFood menerima sumbangan bakul makanan daripada Tabung Makanan Masjid Puncak Taqwa (MPT) Pekan Kinarut dekat sini semalam. (19 Jun 2021)

Pengerusi MPT Prof Madya Dr Awang Setia Musleh berkata, pihak MPT memberi sumbangan tersebut kepada penunggang-penunggang Foodpanda dan GrabFood sebagai tanda solidariti kepada mereka yang sedikit sebanyak membantu masyarakat tatkala Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 dilaksanakan.

“Kami menjemput mereka ke MPT untuk mengambil sumbangan secara “drive thru” atau pandu lalu mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan mereka gembira serta berterima kasih atas adanya program seperti ini.

“Saya mengalu-alu kepada semua jemaah yang ingin menginfaq atau bersedekah boleh berhubung terus kepada Penyelaras Tabung Makanan Ustaz Nor Azhar Alimin ditalian 011 58094921 atau Ahli Jawatankuasa (AJK) MPT,” kata Dr Awang Setia ketika dihubungi Sabah Media.

Menurut beliau lagi, setakat ini Tabung Makanan MPT telah menyumbangkan 1317 bakul makanan yang telah diagihkan kepada yang memerlukan iaitu penduduk dari 23 buah kampung sekitar Kinarut serta 35 penunggang Foodpanda dan GrabFood.

Tabung Makanan anjuran bersama Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) dan Ahli Jawatankuasa Masjid Puncak Taqwa (MPT) Pekan Kinarut dilancarkan pada 8 Jun yang lalu.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

35 pelajar TARUMT hadir sebagai pemerhati sidang DUN Sabah

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya