Ismail Sabri adalah pilihan yang tepat mengisi kekosongan kepimpinan Perdana Menteri – Maximus

Read Time:1 Minute, 7 Second

Oleh NORMIMIE DIUN

KOTA KINABALU: Parti Bersatu Sabah (PBS) mengucapkan tahniah kepada Datuk Seri Ismail Sabri Yaakub atas pelantikannya sebagai Perdana Menteri ke-9 Malaysia.

Menyifatkannya sebagai pilihan yang tepat untuk mengisi kekosongan kepimpinan yang tidak dijangka, Presiden PBS Datuk Seri Dr Maximus Ongkili berkata, Ismail Sabri telah menunjukkan kemampuan dan kemahiran dalam kepemimpinannya dalam 17 bulan terakhir sebagai menteri kanan.

“Dalam 17 bulan terakhir, beliau memiliki kesempatan untuk menunjukkan kepemimpinannya sebagai wakil Perdana Menteri dan menteri kanan pertahanan dan keselamatan, dan memainkan peranan penting dalam menangani pandemik COVID-19.

“Kami yakin bahawa Ismail Sabri akan melakukan dengan baik semasa dia menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri.

“PBS berharap dapat bekerjasama rapat dengan beliau, terutama mengenai keperluan pembangunan dan keselamatan Sabah, dan bagi Sabah dan Sarawak untuk menyelesaikan masalah yang tertunggak berkaitan dengan Perjanjian Malaysia 1963, “katanya.

Maximus yang juga Ahli Parlimen Kota Marudu menambah, bahawa Ismail Sabri selalu berbicara mengenai perlunya pematuhan MA63, dan juga selalu menyokong keperluan dan tuntutan pembangunan Sabah dan Sarawak.

Dan sekarang beliau akan mengambil tugas sebagai ketua Majlis Khas MA63, sebagai Perdana Menteri yang baharu.

“Tentu saja, tugas langsung sebagai Perdana Menteri dan kerajaan yang baharu adalah memerangi virus maut COVID-19 ini dan mencapai pemulihan ekonomi secepat mungkin.

“Kami, di PBS, percaya Perdana Menteri yang baharu sudah bersedia untuk tugas-tugas yang akan datang, “kata Maximus.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.