HomeUtamaPRU15: Dr Maximus masih pilihan terbaik untuk Kota Marudu

PRU15: Dr Maximus masih pilihan terbaik untuk Kota Marudu

Read Time:2 Minute, 12 Second

KOTA MARUDU: Kepimpinan Datuk Seri Dr Maximus Ongkili masih amat diperlukan, terutamanya dalam meningkatkan keperluan Sabah di peringkat Persekutuan, kata Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor.

Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor.

Hajiji berkata Dr Maximus yang juga Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS) dan calon Gabungan Rakyat Sabah (GRS) Parlimen Kota Marudu konsisten dan lantang dalam memperjuangkan hak Sabah.

“Saya memerlukan Dr Maximus untuk membantu dalam menyuarakan tuntutan Sabah kepada Persekutuan Kerajaan. Suaranya yang kuat dan kegigihan masih sangat diperlukan, terutamanya dalam menuntut hak kami dalam Perjanjian Malaysia 1963 (MA63),” katanya.

Bercakap di kediaman timbalan setiausaha agung Bersatu Sabah Datuk Maijol Mahap di Kampung Kokobuan di sini hari ini, Hajiji turut menyifatkan keputusan PBS untuk menggunakan Simbol GRS kali ini sebagai pengorbanan yang besar.

“Ini amat bermakna bagi saya… Sebab itu saya mahu rakyat di Kota Marudu mengundi Dr Maximus,” katanya.

Katanya, GRS, yang terdiri daripada Bersatu, PBS, Star, SAPP dan Usno, bersama Barisan Nasional (BN) berikrar untuk melakukan yang terbaik untuk terus membawa pembangunan ke Sabah.

“Kita mahukan Kerajaan Negeri yang stabil dan kukuh,” katanya sambil menambah tidak seperti Kerajaan Negeri sebelum ini yang dipimpin oleh Warisan.

“Kerajaan Negeri pimpinan Warisan hanya bertahan dua tahun kerana ia adalah kerajaan yang tidak mendapat restu daripada rakyat,” katanya.

Beliau turut membidas Presiden Warisan Datuk Shafie Apdal yang menurutnya gagal lakukan apa sahaja untuk Kota Marudu sepanjang dua tahun beliau sebagai Ketua Menteri dan sebelum itu semasa beliau menjadi Menteri Pembangunan Luar Bandar Persekutuan.

“Beliau bercakap seperti tahu segala-galanya tetapi apa yang telah dia lakukan untuk Kota Marudu semasa menjadi Ketua Menteri? Bukan tandas awam pun,” katanya.

“Dia tanya saya apa yang saya dah buat? Saya nak tanya dia balik apa yang dia dah buat di Semporna? Dia tidak mampu menangani rumah yang musnah di Kampung Bangau-Bangau, Semporna.

“Hanya (apabila) kerajaan GRS-BN (mengambil alih) RM8.5 juta diberikan untuk penyelesaian itu,” katanya.

“Jangan bercakap bohong. Saya tidak tahu bagaimana untuk bercakap seperti itu. Saya hanya bercakap mengenai fakta,” katanya.

Kemudiannya pada hari sama, Hajiji meneruskan jelajah kempennya di Balai Raya Kampung Kirangawan dekat sini.

Beliau turut menasihatkan pengundi supaya tidak terlalu emosi apabila mendengar ucapan pembangkang. Beliau memberi jaminan kerajaan negeri GRS-BN akan terus melaksanakan pelan pembangunan Hala Tuju Sabah Maju Jaya (SMJ).

“Kita tidak perlu lagi perbalahan politik. Kita nak bangunkan Sabah. Sudah tiba masanya kita bersatu di bawah satu payung iaitu GRS.,” katanya.

Hajiji turut menerima sebanyak lebih 300 borang permohonan keahlian baharu daripada bekas ahli Parti Kesejahteraan Demokratik Masyarakat (PKDM) Kota Marudu di Kampung Kokobuan dan Kirangawan.

Turut hadir Presiden Usno Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan ketua-ketua bahagian Bersatu Kota Marudu.

RELATED ARTICLES
Utama

DUN Sabah : KEPKAS, syarikat penerbangan bincang agar dapat tetapkan harga...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya