HomeIsu tempatanWarga emas OKU rentung dalam kebakaran

Warga emas OKU rentung dalam kebakaran

Read Time:54 Second

TUARAN: Seorang warga emas lelaki orang kurang upaya (OKU) rentung dalam satu kejadian kebakaran melibatkan sebuah rumah di Kampung Tagas, Jalan Pertanian dekat sini pada Ahad malam.

Dalam kejadian kebakaran kira-kira jam 10.35 malam tadi, mangsa dikenali sebagai Agus Ebah berumur 72 tahun, OKU, ditemui rentung dan disahkan meninggal dunia oleh pihak pegawai perubatan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) di lokasi kejadian.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, sebaik menerima panggilan kecemasan, sepasukan Bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Tuaran bergegas ke lokasi kejadian dan mendapati kebakaran melibatkan sebuah rumah jenis separuh kekal telah terbakar 100 peratus.

“Tindakan operasi pemadaman menggunakan 1 aliran dari sumber air dari jentera Water Tanker dan api dapat dikawal pada jam 11.31 malam.

“Namun terdapat seorang mangsa terlibat rentung disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh pegawai perubatan KKM,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurutnya, mangsa kemudiannya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

“Pemeriksaan sekitar lokasi kejadian dijalankan memastikan tiada keberbahayaan lain dan operasi ditamatkan sepenuhnya pada jam 1.34 pagi tadi,” katanya.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

1,500 pengunjung meriahkan sambutan raya Pusat Alumni UMS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya