HomeIsu tempatanGEG KK jalin hubungan kerjasama pelbagai agensi Kerajaan

GEG KK jalin hubungan kerjasama pelbagai agensi Kerajaan

Read Time:56 Second

Kota Kinabalu : Google Educator Groups (GEG) Kota Kinabalu akan menjalin hubungan dengan pelbagai agensi Kerajaan dalam menyokong serta memperkenalkan sektor pendidikan di negeri ini.

Ketua GEG Kota Kinabalu Mohd Idremzizan Idris berkata, pihaknya juga akan membuat kunjungan ke Google Jakarta bagi menjalin kerjasama dengan GEG Indonesia.

“Kunjungan itu adalah untuk berkongsi kejayaan dalam aspek pendidikan sekolah di Sabah kepada negara jiran kita iaitu Indonesia.

“Maknanya kita ada satu platform antarabangsa dimana kita boleh berkomunikasi dengan orang luar contohnya macam program ini yang melibatkan Thailand, kita panggil dari Singapura, kita panggil dari Indonesia. Jadi itu yang kita buat secara hibrid macam sekarang ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada program EG Energizer Meet Up GEG Malaysia di Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (KSTI) Sabah di sini baru-baru ini.

Program itu dirasmikan Setiausaha Tetap 1 KSTI Halijah Ismail.

Terdahulu, Halijah ketika berucap berharap agar semua peserta dapat mengambil manfaat yang sepenuhnya dalam program yang direncanakan.

Beliau turut berharap program itu dapat mencapai objektifnya untuk meningkatkan mutu dan kualiti Pendidikan ke arah yang lebih cemerlang.

Dalam program itu turut diadakan forum bertajuk masa depan pendidikan digital.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

PKK Biz @ Akademia catat lebih RM20,000 nilai jualan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular