HomeUtamaBung tolak dakwaan DUN Sabah dibubarkan

Bung tolak dakwaan DUN Sabah dibubarkan

Read Time:54 Second

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini

KOTA KINABALU: Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin menolak dakwaan kononnya ada usaha untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah.

Perkara itu berikutan keputusan pemimpin Bersatu Sabah meninggalkan parti pimpinan Tan sri Muhyiddin Yassin yang diumumkan oleh Pengerusi Gabungan Rakyat Sabah (GRS) Datuk Seri Hajiji Noor semalam.

Bung berkata dalam satu kenyataannya semalam, perkara itu sudah dimaklumkan lebih awal dan beliau sekali gus menegaskan menolak dakwaan ada usaha DUN Sabah akan dibubarkan sekali lagi.

“Saya faham mengenai matlamat pemimpin GRS itu keluar dari Bersatu kerana mereka telah menyertai Kerajaan Perpaduan, jadi sudah tentu tidak manis kerana di Sabah mereka mewakili Bersatu tapi di Persekutuan mereka tidak bersama-sama jadi saya melihat keputusan yang dibuat oleh Bersatu Sabah ini tepat pada masanya untuk menyesuaikan keadaan pemimpin-pemimpin, wakil-wakil rakyat mereka di Negeri Sabah khususnya.

“Justeru, DUN Sabah tidak perlu dibubarkan sebab ianya akan menyusahkan rakyat,” katanya.

Tambah beliau, Kerajaan Negeri yang diterajui GRS-BN perlu menyesuaikan dalam apa jua keadaan dan saling memahami dalam pelbagai andaian ataupun retorik politik.

RELATED ARTICLES
Utama

Kerajaan GRS bawa Sabah ke arah kemajuan lebih signifikan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya