Bekas Banduan Bakal Dikenakan Hukuman Penjara, Pecah Masuk Restoran

Langgani saluran TELEGRAM kami untuk berita terkini
Read Time:1 Minute, 0 Second

8 Jun 2021

Normimie Diun

[email protected]


BEAUFORT:  Tidak serik atas kesalahan kes jenayah lampau, seorang lelaki bekas banduan bakal dikenakan hukuman penjara selepas memecah masuk sebuah restoran di sini.

Dalam kejadian Ahad lalu, suspek berumur 38 tahun itu telah memecah masuk sebuah restoran hasil aduan dari pemilik premis tersebut.


Ketua Polis Daerah Beaufort Deputi Superintendan, Yusoff Zaki Mat Yaacob berkata, pihak polis telah menjalankan siasatan menyeluruh di dalam premis terbabit termasuk mengesan cap jari suspek.

Setelah pihak polis mengenalpasti segala maklumat,  suspek berjaya ditahan di Anjung Jaya di sini kira-kira jam 8 malam.

Hasil soal siasat yang dijalankan terhadap suspek, akhirnya suspek mengaku melakukan jenayah berkenaan dan telah menjual semua barangan yang dicuri di sekitar daerah ini.

“Antara barangan yang dilaporkan hilang termasuklah tiga projektor TV, mesin pencetak, basikal jenis Mountain Bike, balang berisi duit syiling dan empat kanvas.

“Siasatan lanjut mendapati suspek turut mempunyai empat kes jenayah lampau dan pernah dijatuhi hukuman sebelum ini,” katanya.

Tambahnya, suspek akan dirujuk ke mahkamah untuk mendapatkan kelulusan permohonan tahanan reman bagi membantu siasatan lanjut.

Kes disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 14 tahun dan boleh didenda atau sebat bagi kesalahan kedua dan seterusnya.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *