HomeIsu tempatanPenduduk Ranau Terima Bakul Makanan PEMULIH

Penduduk Ranau Terima Bakul Makanan PEMULIH

Read Time:1 Minute, 8 Second

RANAU: Seramai 1000 orang Ketua Isi Rumah (KIR) dari kawasan Parlimen  Ranau menerima sumbangan  berupa Bakul Makanan  disampaikan Timbalan  Menteri Dalam Negeri II, yang juga Ahli Parlimen Ranau, Jonathan Yasin.

Sumbangan itu  merupakan sebahagiaan peruntukan yang diambil daripada kerajaan pusat berjumlah RM300,000 bagi setiap Parlimen seluruh negara termasuk Parlimen kawasan pembangkang.

“Peruntukan RM300,000 itu kita guna-agihkan sebaik mungkin secara berperingkat dalam bentuk barangan kepada penduduk yang terkesan dengan pandemik Covid-19 terutama golongan miskin tegar, ibu-ibu tunggal, Orang Kelainan Upaya (OKU), Anak-Anak Yatim dan Pesakit Telantar yang diwakili keluarga masing-masing dan belum menerima apa-apa bantuan sebelum ini.

“Sumbangan ini kita akan sampaikan tanpa membezakan suku kaum, agama, idologi politik dan dikenalpasti benar-benar terkesan dengan pandemik Covid-19 yang kini belum berakhir”, jelas Jonathan ketika ditemui selepas menyampaikan secara gimik sumbangan bakul makanan tersebut bagi peringat pertama di perkarangan Sabindo Supermarket, 2 kilometer dari  pekan Ranau petang tadi.

Menurut Jonathan, sumbangan itu adalah di bawah Program  Bantuan Bakul  Makanan di bawah Pakej Perlindungan Rakyat dan Pemulihan  Ekonomi (PEMULIH) bagi kawasan Parlimen Ranau dan fasa  pertama kini mula diagihkan kepada mereka yang berkelayakan.

Semua bakul makanan akan dihantar ke semua lokasi di beberapa buah kampung yang tersenerai dan akan disampaikan oleh para sukarelawan  Parlimen Ranau yang mewakili Jonathan.

RELATED ARTICLES
Isu tempatan

28 Hafiz, Hafizah sertai kategori hafazan pada MTHQNS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Marianah Haji Mohd. Akil on Ibu Ebi AF5 Meninggal Dunia
Just ada kaitan with gui family on Bermula Jual Aiskrim Kini Bergelar Usahawan Berjaya